Smör – inte farligt!

Ingen nyhet för oss som hängt med ett tag i debatten om mättat fett. Men här kommer ytterligare en granskning:

http://www.kostdoktorn.se/mattat-fett-helt-ofarligt-enligt-ytterligare-en-ny-stor-genomgang-av-vetenskap

Camilla skribent på Fetträtt
Camilla

Äter: Små portioner och ca var tredje timma. Äter i stort sett allt men håller ner på färdigmat/snabbmat, godis och läsk.
Utmaning: Hålla igång träningen

Publicerat: 2015-08-17 10:46

Lite tankar om min motivation

Jag tror att jag har slutat att hålla koll på exakt antal dagar i veckan som jag tränar. Jag har ju såklart någorlunda pejl men det rör mig inte mycket om det ena veckan blir 4 gånger och nästa vecka 6 gånger. Jag känner mig så pass tryg

David skribent på Fetträtt
David

Äter: Protein
Tränar: Styrketränar 5 dagar i veckan. Kompletterar med löpning.
Utmaningar: 
1. Väga 70 kg och ha max 10% kroppsfett. 
2. Ta min gamla (ganska dåliga) personbästa milentid från lumpen på 50 min
3. Ta 100 kg i bänkpress

Publicerat: 2013-11-20 14:13

Är all frukt och grönt supermat?

Nu har jag precis lånat några fler böcker från biblioteket som handlar om mat som ska vara bra för hälsa och då framförallt bra för immunförsvaret. Jag har bara bläddrat igenom dem, men jag kan konstatera att i princip ALLA frukter och gr

David skribent på Fetträtt
David

Äter: Protein
Tränar: Styrketränar 5 dagar i veckan. Kompletterar med löpning.
Utmaningar: 
1. Väga 70 kg och ha max 10% kroppsfett. 
2. Ta min gamla (ganska dåliga) personbästa milentid från lumpen på 50 min
3. Ta 100 kg i bänkpress

Publicerat: 2013-09-13 16:43

Supermat för superimmunförsvar

Jag har sedan 1,5 år tagit det biologiska läkemedlet Humira. Jag har förvisso levt livets glada dagar sedan dess men jag är aningen bekymrad över vad som kan vänta bakom nästa dörr. Ett kommentar från en läsare fick mig att stanna upp och r

David skribent på Fetträtt
David

Äter: Protein
Tränar: Styrketränar 5 dagar i veckan. Kompletterar med löpning.
Utmaningar: 
1. Väga 70 kg och ha max 10% kroppsfett. 
2. Ta min gamla (ganska dåliga) personbästa milentid från lumpen på 50 min
3. Ta 100 kg i bänkpress

Publicerat: 2013-08-27 22:17

100g protein i ett nafs

Kom precis hem efter en mil joggingrunda. Kände att jag skulle fylla på med protein och kolhydrater efteråt. Här har ni ett ”recept” för 100g enkelt proteinintag:

2 st brödskivor. Här käkade jag ett par hembakade rackare med en del bakprot

David skribent på Fetträtt
David

Äter: Protein
Tränar: Styrketränar 5 dagar i veckan. Kompletterar med löpning.
Utmaningar: 
1. Väga 70 kg och ha max 10% kroppsfett. 
2. Ta min gamla (ganska dåliga) personbästa milentid från lumpen på 50 min
3. Ta 100 kg i bänkpress

Publicerat: 2013-04-03 22:21

Vänta bara

Fick en motivations boost i min viktminskning. Sedan nyår, eller ja egentligen sedan början på december har jag ju sakta men säkert försökt gå ner i vikt. Inte bara försöker egentligen, utan jag går ner i vikt. Bara att det går ganska sakt

David skribent på Fetträtt
David

Äter: Protein
Tränar: Styrketränar 5 dagar i veckan. Kompletterar med löpning.
Utmaningar: 
1. Väga 70 kg och ha max 10% kroppsfett. 
2. Ta min gamla (ganska dåliga) personbästa milentid från lumpen på 50 min
3. Ta 100 kg i bänkpress

Publicerat: 2013-03-08 12:10

Mörk choklad

Jag har hittat, eller rättare sagt, min man har hittat en jättegod mörk choklad som är sötad med Stevia och bär. Inget socker! Och god är den. Tänkte tipsa om den då den är mörk och fyllig i smaken och en liten bit räcker gott och väl f

Camilla skribent på Fetträtt
Camilla

Äter: Små portioner och ca var tredje timma. Äter i stort sett allt men håller ner på färdigmat/snabbmat, godis och läsk.
Utmaning: Hålla igång träningen

Publicerat: 2013-02-26 15:03

Lite, ofta och mer variation

Nu när jag inte längre äter Low Carb (fast kanske mer low carb än många andra), hur äter jag då?

Jag försöker äta lagom stora portioner till lunch och middag. Dvs en knytnäve kolhydrater i form av tex pasta, potatis, ris, en knytnäve p

Camilla skribent på Fetträtt
Camilla

Äter: Små portioner och ca var tredje timma. Äter i stort sett allt men håller ner på färdigmat/snabbmat, godis och läsk.
Utmaning: Hålla igång träningen

Publicerat: 2013-02-24 19:17

Så mycket att testa. Så få dagar på en vecka.

Hur ska man hinna med att göra allt man vill göra på samma gång? När man vill bryta nya nivåer och lägga extra kraft på flera basövningar samtidigt så räcker naturligtvis inte dagarna till. Jag vill lägga in så jag kör knäböj 3 gånge

David skribent på Fetträtt
David

Äter: Protein
Tränar: Styrketränar 5 dagar i veckan. Kompletterar med löpning.
Utmaningar: 
1. Väga 70 kg och ha max 10% kroppsfett. 
2. Ta min gamla (ganska dåliga) personbästa milentid från lumpen på 50 min
3. Ta 100 kg i bänkpress

Publicerat: 2013-02-13 11:48

Varför så glad idag?

Jag får ganska ofta höra på jobbet att jag verkar vara munter eller på bra humör och frågan blir naturligtvis vad detta beror på. Ska man vara ärlig och säga som det är? ”Jo det är för att det är måndag och då är det marklyft som gäl

David skribent på Fetträtt
David

Äter: Protein
Tränar: Styrketränar 5 dagar i veckan. Kompletterar med löpning.
Utmaningar: 
1. Väga 70 kg och ha max 10% kroppsfett. 
2. Ta min gamla (ganska dåliga) personbästa milentid från lumpen på 50 min
3. Ta 100 kg i bänkpress

Publicerat: 2013-02-12 08:33

Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se bloglovin Bloggparaden BloggRegistret.se